Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

lördag, februari 28, 2009

I min bubbla.

Har precis kommit hem från träningen och känner mig helt ofokuserad. Känns som om jag är instängd i min lilla bubbla,
mot min vilja dessutom! Jag gör det jag ska och det får vara så här.
Men jag stör mig över att en enda person ska påverka mina känslor så mycket att jag blit helt obalanserad, jävligt irriterande är det. Får försöka se det positiva i det hela, jag har känslor och jag försöker tillåta mig att känna dessa känslor utan att slå på mig själv. Får försöka förstå att det är en del av livet att ha toppar och dalar, man kan inte må bäst jämt. Tyvärr glömmer jag det när jag är låg, jag föredrar att vara i topparna. Min pappa sa en gång:
"Man kan inte må bra jämt - Då skulle man inte uppskatta de"
Det stämmer verkligen, för hur ska man veta vad som är bra om man inte också vet vad som är dåligt?
Känner mig ändå tacksam till mitt liv och att jag väljer att vara nykter, samt håller fast vid mitt beslut om att INTE gå in i en ny relation eller mata sjuka besattheter, för mitt huvud är som det är. Jag vill fan tillfriskna - Punkt slut!



I kväll blir det chill. Mat, Meditation, Möte...
Har tappat party-stinget nu mera, blivit en riktig tråkboll, eller bekväm rättare sagt, prioriterar andra saker i livet idag. Som träning, god mat och mysiga filmkvällar. Men nästa lördag fyller jag 26 år och dåska vi faktiskt gå ut och se Petter spela på en krog i Göteborg, det ser jag fram emot massor. Spelningar känns som en annan sak än att gå på värsta haket, det är bara jobbigt med packade människor när man själv är nykter faktiskt. Skumt, för jag trodde jag skulle vara en krogråtta for ever.

Fan jag behöver städa i min bunker till lägenhet, jag vet att det kommer få mig att må jävligt bra... Men jag har verkligen ingen ork eller lust idag... Ska i alla fall laga mig lite mat. Äta bör man annars dör man.

Inga kommentarer: