Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

tisdag, mars 24, 2009

Avslut på Fenix i morgon...

Har haft en helt underbar dag idag!
Jag jobbar ju som hemlig agent ibland, vilket innebär att jag besöker olika företag och följer upp om de sköter sig enligt föreskrifter. Kan inte gå in närmare på vilka ställen jag besöker men jag har idag varit på ett Mission X. Eftersom jag hittils bara gjort 5 uppdrag känns det fortfarande lite pirrigt när man går in, men idag gick allt väldigt bra, jag skötte uppdraget snyggt utan nervositet.

...Secret agent on my way to Mission X...

I morgon gör jag min avslutning på min behandling, vilket innebär blandade känslor för mig. Jag har ju ändå gått där i över 1 år nu och det har gett mig väldigt många insikter. Självklart finns det en del i mig som känner rädsla och sorg för att avsluta eftervården och stå på egna ben, samt att lämna de människor jag träffat där. Men kan ändå känna hur glädjen tar över, jag är glad för mitt år på Fenix, glad för de insikter min behandling har givit mig, men gladast utav allt är jag för att jag avslutar något jag påbörjat och det utan återfall, känns förbannat bra faktiskt.

Så idag har jag och min käre kollega AK bakat Exotiska muffins med lime, mandelmassa och kokos... Kan ju bara säga att dom var syndigt goda, väldigt friska i smaken. Tänkte faktiskt publicera receptet här, så alla som vill kan prova dom.

Var på ett kanon bra kvälls möte och kan inte känna annat än kärlek och tacksamhet inombords. Mitt liv är så *ursäkta mitt språk* jävla fint idag, har mått hur bra som helst i över 1 vecka nu, det är ovanligt för att vara mig. I morgon har jag fullt upp från morgon till kväll, jag måste posta mina skol-ansöknings papper. Är lite rädd för att söka och har dragit ut på det, känslan säger: Är det verkligen rätt? Hur vet jag att det är det här jag vill göra? Två år i framtiden, orkar jag studera så länge? Tänk om jag misslyckas?
Alla dessa frågor kan endast besvaras OM jag ger det här en chans och söker in. Hur ska jag veta att det är rätt eller fel om jag inte ger det en ärlig chans? Its time att göra en handling här... Nästa handling blir att duscha, min fötter luktar inte precis rosor, om man säger så....

EXOTISKA MANDELMUFFINS:
300 gr Mandelmassa
1 st Lime
3 st Ägg
1 dl Riven kokos
3 msk Potatismjöl
1 1/2 tsk Bakpulver
GLASYR
1 1/2 dl Florsocker
1-2 msk Pressad lime

GÖR SÅHÄR:
Riv mandelmassan på rivhjärn. Sköl limen noga i ljummet vatten. Riv av skalet och pressa ur saften. Blanda mandelmassa med limeskal och äggen, ett i taget. Blanda samman kokos, potatismjöl och bakpulver och rör ned i smeten. Fördela smeten i dubbla formar av papper ställda på plåt.
Grädda i ugnen i 225 grader, ca 10 min. (Låt svalna)

Blanda florsocker och limesaft till en slätt glasyr. Färga den med karamellfärg om du vill. Bred lite glasyr i mitten på muffinsen. Servera muffinsen till te, kaffe eller saft. *mums*


...Trollungar i full fart för bus...


...AK in action...


...Resultatet av våra dåd...

Vi avslutade eftermiddagen med att synda aktivt i vårt shopping-beroende, trots att jag är pank. Det blev billigt som vanligt när jag är i farten...

...Mycket vacker tröja...


...De som känner mig vet att jag är besatt av Poker...

...Och...

.... Självklart behöver alla pokerspelare en tröja med detta fina tryck...

....Åtminstonde när den bara kostade 48kr...




God Natt och massa kärlek till er där ute. ♥

1 kommentar:

Weronika sa...

Kanon med ett nytt recept. Isac fyller snart år så då ska jag prova dessa. Han ÄLSKAR kokos så dom går nog hem. Lycka till med avslutet på behandlingen. Kram & Kärlek