Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

söndag, mars 22, 2009

En dampig dag med blomkåls-biffar

I morse när jag vaknade ville jag bara fortsätta sova, var hur trött som helst. Men jag har ändå bestämt mig för att gå på fotbollen varje söndag, med eller mot min vilja. För att jag vet att det alltid blir bra, så även idag. Jag tror att allt springande på planen utlöser något ämne i kroppen som gör att man bli glad. Jag blir helt lyrisk, som en nyfiken tonåring. Ibland går det lite överstyr, som idag, jag tror mina damp symptom var extra tydliga idag. Det bästa med fotbollen är att vi har träffat massa andra som också spelar där samma tid som oss, vilket ger mig en möjlighet att kommunicera med "vanliga" människor, bra träning för mig, som känt mig ovanlig större delen av livet. Inte för att jag är det egentligen, det är mitt huvud som typ tänker så.. Men man kan väll säga att jag har ett litet socialt handikapp, som jag jobbar på.

Jag och min partner in crime AK drog hem till henne och käkade Blomkåls-biffar med linsgryta, ris och sån där indisk sås med mynta i. AK är fan grymmast på mat, jag är riktigt imponerad över hennes fantasi och kreativitet. Det är perfekt för mig som alltid varit kräsen när det gäller mat att våga prova något nytt. Jag tycker egentligen inte ens om blomkål. Tycker det är jätteroligt att jag börjat hänga med AK, det är en tjej jag känner att jag bara kan vara mig själv med och vi har väldigt roligt när vi umgås. Kul att jag överhuvudtaget har majoriteten tjejkompisar än killkompisar... Det har inte alltid sett ut så... För det mesta har tjejer varit konkurrens. Idag är det inte så, mina tjejer är mina systrar och jämnlikar, dom jag kan identifiera mig med. Jag är kär i tjejer numera! Men jag har faktiskt killkompisar också, som inte är något annat än just kompisar. Det var en gång en person i mitt liv som sa att: "Killar kan inte vara vän med en tjej utan att inte Ha haft sex med henne, Kommer att ha sex med henne eller Vill ha sex med henne" Det var visst galet fel!

Shit vad livet är bäst alltså, jag har mått hur bra som helst i 1 vecka nu, känns skönt och välförtjänt. Visst finns det en del faktorer där jag behöver jobba lite på, får försöka hitta insikts-nycklar på den fronten och styra upp lite sunt förnuft. Som det är just nu är jag väldigt aktiv i mina tankar och drömmar. Men jag pratar om det och handlar inte på den, stundvis känns det också väldigt bra. Jag gör ändå nya saker jag aldrig gjort förr, klart det är lite svajjigt i början, vore väll konstigt om man la ner sina "masker" rakt av och förändrades...

I kväll har jag ätit våfflor, med glass och blåbärssylt och kollat på En Callgirls Dagbok.. Väldigt bra serie men bara en halvtimme kort, vilket är störande, man hinner ju typ bara sätta sig ner, sen är det slut.

Nu ska jag sova, är helt utslagen efter denna fantastiska dag.
Sov gott - Vakna torrt..

Inga kommentarer: