Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

söndag, mars 29, 2009

En tanke...

Söndagar är förknippat med fotboll och vegetarian mat.
Många människor kanske äter kött för att de är en vane sak, det är gott och för att man inte har fantasi att skapa varierande vegetarisk kost. Så är det i alla fall för mig. Jag tillhör den kategorin av människor som blundar för fakta om vad falukorv egentligen innehåller eller vägrar se på dokumentärer om hur djuren vi äter behandlas.


Jag tycker att svt borde göra en dokusåpa där man omvandlar köttätare till vegetarianer... Helt seriöst... Hittils har tv skapat massa shit, men inget med direkt mening. Om denna typen av tv underhållning skulle skapas, skulle det kunna uppmuntra många människor till att äta grönare, bättre och nyttigare.Jag har alltid beundrat människor som klarar av att vara vegetarianer på heltid, själv har jag för dålig fantasi. Men jag blir ändå motiverad att äta vegetarisk mat när jag äter AKs mat, för den maten är precis som min mat, fast utan kött. Så det är bra att jag får råd av AK... Tänker försöka variera kost till att börja med och kanske succesivt försöka byta ut det helt, den som lever får se.


Idag åt vi i alla fall Stekt Hallomieost, ris kokat med gurkmeja, nejlikor och en yogurtsås med senapsfrön och kokos. Hur gott som helst...

1 kommentar:

Weronika sa...

Visste är det KANON med vegetarisk mat? Jag äter bara det, eftersom att min mage inte pallar med att smälta kött. Har hållit på med detta nu i snart 4 år. Ibland så fuskar jag men då får jag lida oxå. Kram & Kärlek