Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

söndag, mars 29, 2009

Helgen har varit paradoxal..

Har känt mig down sen i fredags och inte haft någon lust att göra något vettigt... Samtidigt som jag typ tyckt att livet känts tråkigt för att jag inte gjort något speciellt. En känsla av att jag saknar alkoholen och festandet, för att man slipper tänka och känna då, bara bete sig. I lördags stod det i "Dagens text": "Bara för idag: Jag skall inte fly från de obehagliga känslor jag kanske upplever. Jag ska använda stödet från mina vänner i tillfrisknandet för att hjälpa mig möta mina känslor"

Och det är precis så jag känner att det är... Just nu känner jag mig uttråkad och då vill jag dricka sprit, för att fly från de känslorna. Men det är bara en känsla och ingenting jag tänker handla på, drog-sug kommer och går, lika snabbt som vågorna en surfare rider fram på, så just nu surfar jag på suget. Jag behöver inte dricka alkohol, det är inte roligt när jag gör det, jag beter mig bara illa och får skämmas dagen efter. Jag känner väldigt sällan sug efter andra grejer, det är alkoholen jag efter snart 1 1/2 års nykterhet jag fortfarande kan sakna.


Igår på träningen fick jag inviga min nya träningsutrustning..
Min tränare tog mig på allvar när jag sa att jag inte ville ha rosa handskar och röda fotskydd, för när jag kom till träningen hade han med sig nya fortskydd som var svarta i stället. Jag blev jätte glad, för när det gäller att matcha färger kan jag verkligen fastna i ett tvångsmässigt tänkande som blir o hanterligt.

...Mycket bättre än de röda...

Igår var vi ett gäng som skulle ut på krogen och dansa, men kom som vanligt inte längre än till dörren innan vi ändrade oss. Jag har bott här i snart 2år och har fortfarande inte hittat ett favorit ställe. När man inte dricker alkohol vill man ju inte gå på ett öl-hak utan snarare dans-hak. Tycker Göteborg är en kass stad när det gäller utelivet... Det är mycket lättare att hitta sitt favorit ställe i en mindre stad där det inte är så stor konkurens. Där emot finns det stort utbud av Reggae-hak, vilket är najs... Kanske bara är att acceptera att krogen inte är lika rolig utan alkohol..

Borde ta tag i flytt-packning, städning och strukturering, för att slippa sista minuten stress, men det är som om jag fastnat, jag bara sitter och vägrar göra det. Tänker.... På måndag ska jag börja med det och så har jag tänkt i drygt två veckor nu.. Undrar om det blir av denna måndag tro? Har fet ångest vad gäller flytten, känner mig ensam utan min familj som vanligtvis brukar vara ett stort stöd vid mina flyttar. Mormor och min faster är elit på flyttstädning. Min pappa och morbror är perfekta flyttgubbar och jag är en bra arbetsledare. Nu står jag här ensam och blir lite osäker i det hela. Längtar till mitten på maj då allt är klart. Fick i alla fall rätt damsugspåsar hem i fredags, så nu kan jag inte skylla i från mig var gäller damsugningen..

Snart ska jag i väg och spela fotboll, känner mig inte det minsta taggad, men det brukar alltid bli roligt när man väl kommer dit. Så det är väll bara att bita i hop och palla sig i väg.

Inga kommentarer: