Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

måndag, mars 30, 2009

Skamfilad - Göran Larsson

Vilken hel sjyst dag jag har haft!!
Morgonen började som vanligt med fantastiska insikter hos min terapeut. Jag är är positivt överaskad hur mycket mina samtal en gång i veckan faktiskt ger mig. Det är där jag får möjligheten att i lugnt och ro sätta mig ner och reflektera över livet, så som det är. Jag går nog alltid där i från med lösningar och ett brett leende.

Sen var det dags för en heldags föreläsningar med Göran Larsson. Den första handlade om "Bråttomsamhället" dvs dagens samhälle med alla dess krav och stressmoment. Hur det påverkar människan att inte stanna upp, andas och reflektera över tillvaron. Helt okej föreläsning, även om det var "Skamfilad" jag kommit för att se, som började på kvällen. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det.. Precis så var det också, det var helt klart värt väntan och det uteblivna kickboxningspasset. Föreläsningen handlade om skam och dess många ansikten. Den var riktigt bra och jag kunde identifiera mig styggt i det Göran pratade om. Tänker faktiskt inte gå in djupare på ämnet i kväll, jag är riktigt trött...

Men för er som kan identifiera er som en skam-personlighet kan gå in här och läsa om boken. Köpte den själv och väntar med spänning att få läsa den. Fick den även signerad av den här trevliga författaren. Det var hur som helst en kärlkeksfull föreläsning fylld av tacksamhet och kontakt med sina känslor.

Köpte även en till bok med ett tillhörande armband med pärlor från indien. Banden är ett radband vid namn: Frälsarkransen... Som ser ut såhär...

...Ops ... Bilden gick inte göras mindre...

Nej jag har inte blivit frälst och inte heller kristen... Jag har hittat en tro, MIN tro, som vägleder MIG i MITT liv. Det här radbandet med pärlor i olika färger, former och storlekar symbolerar olika grejer i livet och pärlorna har olika namn. Så man håller den pärla med den innebördman vill uppmärksamma. Jag har alltid gillat symboliker och blev överförtjust av den här grejen. Om den hjälper mig i min vardag kan den ju inte vara fel....

Nu ska jag lägga mig och skriva en fråga i steg fyra, var länge fast i en fråga i kapitell om "övergrepp" men har äntligen kommit loss, känns skönt. Livet är tjockt nice! Natti natti!!

1 kommentar:

Helena sa...

Instämmer.. ett underbart armband =)