Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

tisdag, mars 31, 2009

Gjort nytta idag - Känns grymt bra!

Förra veckan kände jag lindrig ångest inför min flytt som är den 1 maj, ångest för att jag tror att jag inte kommer hinna, eller att det kommer bli jobbigt och tråkigt. Men egentligen behöver det inte vara så OM jag sätter i gång i tid och förbereder... Oftast gör den här ångesten mig handlingsförlamad, den får mig att sitta tvångsmässigt framför datorn och inte göra ett dugg vettiga saker.

Men i går kväll bestämde jag mig för att ta tag i flytt-besty idag och när larmet klockan 08:00 ringde gick jag faktiskt upp och satte igång utan att slå på datorn. Datorn är nämligen livsfarlig för mig, den får mig att glömma alla planer jag satt upp och suger ur all positiv energi. Närjag sitter framför datorn rinner tiden i väg alldeles för fort och jag gör inget vettigt, vilket innebär jävligt meningslöst.

Är stolt över min insats idag...
Har hunnit putsa fönstren, vädrat sängkläderna, plockat ordning i lägenheten och varit i väg och handlat *endast de nödvändiga jag behöver* Har den här månaden hamnat i en ekonomisk kris där jag är relativt bankrutt, vilket faktiskt är positivt... Min plan är nämligen att töma frysen och frosta av den snarast. Hade jag haft massa pengar, hade jag bara köpt ny mat för att den är godare *typiskt mig* Men det går faktiskt göra goda saker på fryst mat. Idag plockade jag fram varmkorv, som inte direkt såg särskillt smakliga ut och gjorde ordning "Knisses magiska korvgryta" som i stället blev hur god som helst. Så nu är det en paus i städningen för att äta mat, sen fortsätta....

Personen som har spottat mig i ansiktet skickade mig ett meddelande på Facebook och ber om ursäkt för det. Men helt seriöst... Jag tänker INTE förlåta den personen för det, på grund av att den personen vid flera tillfällen betett sig jävligt respektlöst, sagt jävligt elaka saker och inte fattat det. Personen har rättfärdigat beteendena med att jag minsann också varit elak. Tänker man efter riktigt noga så har jag under den senaste månaden ALDRIG börjat jiddra, jag har jiddrat tillbaka efter att den här personen jiddrat med mig, vilket inte är så konstigt, man tröttnar ju förr eller senare o sjunker till samma nivå. Det enda fel jag gjort är att jag sjunkit till samma nivå, jag borde för länge sedan göra det jag gör nu. Hålla TOTAL distans till den här människan. Jag tror inte ens att den där ursäkten kommer från hjärtat om jag ska vara ärlig, den kommer för att flera människor vet vad som hänt och sagt vad de tycker till den här personen. Jag tillhör de människor som glömmer och förlåter relativt lätt... MEN för spottloskan i ansiktet i fredags, är jag FORTFARANDE riktigt förbannad... Så dröm och glöm att jag förlåter, du kan dra dit pepparn växer. Det är min åsikt.

Nu ska jag vila lite på maten och läsa om min frälsningskrans.

Bye bye!

Inga kommentarer: