Vem är jag?



En charmigt förvirrad tjej på 27 år som söker meningen med livet och tror sig vara på rätt spår. Satsar för fullt på mina drömmar och lever en för det mesta lycklig relation, med mannen i mitt liv ♥ ♥ ♥ sen får vi inte glömma, världens gosigaste katt Shanti, min älskade bäbis som förgyller mina dagar!

onsdag, april 22, 2009

Västtrafik lämnar inte utrymme för misstag.

Vilken fantastisk dag!
Igår skrev jag på kontraktet för min nya lägenhet, snart flyttar jag, nu känns det verkligt. Ska bli så skönt att komma till en helt ny lägenhet som jag inte varit aktiv i. Äntligen är cirkeln sluten på den fronten. Nu är det bara det där med flyttpackning och städning kvar, vilket är lite jobbigt. Men jag har bett om hjälp och har tillit till att det blir bra, så jag hoppas jag ska slippa den traditionella magkatarr och stressångesten jag brukar få i påfrestande situationer.

Var och lämnade in min överklagan hos västtrafik idag.
Fick för ca 3 veckor sen böter på grund av att jag glömt mitt spårvagnskort i en annan jacka. Känns inte det minsta roligt, för personalen på biljettkontrollen är så jävla otrevliga. Förstår inte varför dom behandlar alla resenärer som kriminella bovar. Men det är väll för att dom är allmänt hatade av alla, så dom måste väll lägga på med en tuff attityd, även mot oskyldiga. Fattar inte hur man frivilligt vill bli en biljettkontrollant. Det ser väldigt mörkt ut för min del, västtrafik har väldigt knepiga regler, som inte precis gynnar resenärerna. Detär lugnt dom har ju monopol på lokaltrafik i Göteborg, västragötaland, vi är beroende av dom och dom kan behandla oss hur som helst. Dom behöver inte hålla en bra normalstandard, vi åker ändå. Helt sjukt, deras regler säger på klar svenska att:
Man får inte fela, glömmer du ditt spårvagnskort får du fan skylla dig själv. Vi måste betala alla kontrollanternas löner och måste därför hunsa fattiga människor på deras lovor. Det är ditt egna fel, kom inte här och visa upp något kvitto på att du har månadskort, du kan ha lånat ut det till din pojkvän
*Jag har ingen pojkvän! Jag har ju bara en katt*
Väldigt icke humaniskt enligt mig. Tycker dom borde ta hänsyn till att man faktiskt skött sig innan. Nu har jag ju inte fått ett svar på min överklagan än, men utifrån att jag varit där och pratat med dom vid 3 tillfällen, så kan jag ju ana vad svaret kommer att bli. Men jag kan i alla fall trösta mig med att jag gjorde vad jag kunde för att få min rätt prövad, att tiga är att hålla med. Jag är så arg på västtrafik, på deras skitpersonal och deras regler.

Nu ska jag göra lite nytta.
Tjohej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman.. förstår att de känns surt för dig nu me böter å allt... Men jag tror dom har den attityden för de är väldigt många människor som missbrukar de här me att betala eller ej.. så dom har nog hört ett å annat som gör att de inte tror på de som faktiskt är ärliga.. så vi kan ju tacka alla dessa människor för de...:(
kram v

Knisse sa...

det har du nog rätt i gumman, smarttänkt.. :)
Big hugz